.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعیت رنگ کردن مرکبات نوبرانه
رنگ‌آمیزی مرکبات نوبرانه ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
ممنوعیت رنگ کردن مرکبات نوبرانه

به گزارش شمال نیوز، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در نشست با صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضوابطی برای عرضه و صادرات مرکبات اعلام شد که بر اساس آن رنگ آمیزی مرکبات ممنوع است.



او افزود: تعزیرات حکومتی با هرگونه سبززدایی مرکبات نارس برخورد می کند.



برداشت مرکبات در مازندران اگرچه از اواسط شهریور ماه با برداشت رقم نارنگی زودرس شروع می شود اما برخی افراد برای بازارپسندی از دو روش برای رنگ زدایی مرکبات استفاده می کنند.



یکی از این روش‌ها تغییر رنگ پوست میوه با استفاده از گاز اتیلن است که در آن پرتقال‌های نارس در معرض درصد پایینی از گاز اتیلن قرار می گیرند تا پوست آن‌ها تا حدودی از سبزی به زردی تغییر رنگ دهد.



کارشناسان معتقدند به دلیل اینکه گاز اتیلن گاز کاملا طبیعی است ودر بیشتر میوه‌ها در هنگام رسیدن متصاعد می‌شود استفاده استاندارد و معقول از این گاز برای تغییر رنگ پوست پرتقال غیر مضر است و نشانه میوه هایی که با این روش رنگ آوری شده اند وجود دو رنگ سبز و زرد به صورت همزمان در پوست مرکبات است.



استفاده از رنگ‌های مصنوعی روش دیگری برای ایجاد رنگ زرد و نارنجی در پرتقال‌های سبز و نارس است که وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت این روش را مضر می دانند و معتقدند این کار اعتماد مشتریان را از بین برده و تقاضا را کاهش می‌دهد.



رئیس اتاق بازرگانی مازندران می گوید: صادرات مرکبات مازندران امسال با توجه به علاقه مندی چین به پرتقال های شمال با دستورالعمل های ویژه ای در دستور کار است و باید الزامات کشور مقصد را به خوبی رعایت کرد.



مهاجر گفت: افرادی که قرار است در طرح صادرات مرکبات به چین مشارکت کنند باید ابتدا در سامانه وزارت جهاد کشاورزی مشخصات سردخانه ها و انبارهای فنی خود را ثبت کنند و مرکبات نگهداری شده در سردخانه بدون مجوز ، امکان صادرات نخواهند داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.